Warner Bros’tan Sürpriz Karar: Ücretsiz Filmler YouTube’da

Dünyanın önde gelen imal şirketlerinden Warner Bros., geçtiğimiz günlerde dikkat alımlı bir karar aldı ve birtakım uzun metraj sinemalarını kendi YouTube kanalı üzerinden fiyatsız olarak yayınlamaya başladı. Lakin kısa mühlet sonra bu üretimlerin yer aldığı Full Movies isimli çalma listesi gizlenerek erişime kapatıldı. Şirket, bu değişikliğe dair şimdi bir açıklama yapmadı.
30’dan Fazla Sinema Listede Yer Aldı
Kaynaklara nazaran, kelam konusu çalma listesinde 30’dan fazla sinema bulunuyordu. Bunlar ortasında Michael Collins (1996), Waiting for Guffman (1996), The Mission (1986), Deathtrap (1982), Hot to Trot (1988) ve Eddie Murphy’nin The Adventures of Pluto Nash (2002) üzere üretimler göze çarpıyor. Dikkat çeken nokta ise bu sinemalardan kimilerinin klasik statüsünde yer alması, kimilerinin ise gişede bekleneni verememiş olmasıydı.
Warner Bros. üzere büyük bir sinema stüdyosu için bu adım hayli sıra dışı görünüyor. Şirket şimdi hususla ilgili resmî bir açıklama yapmamış olsa da, sinemaların ortak noktalarına bakıldığında mümkün bir stratejinin ipuçlarına rastlamak mümkün. Öncelikle bu sinemaların Warner Bros.’un dijital platformu olan Max’te yer almaması dikkat çekiyor. Öte yandan üretimlerin birtakımı vakit içinde klasikleşmişken, kimileriyse gişede başarılı olamamış sinemalardan oluşuyor. Bu tercihin gerisinde, potansiyel olarak Warner Bros.’un dijital arşivindeki birtakım üretimleri tekrar gündeme getirmek yahut düşük profilli sinemaları izleyiciye tanıtmak üzere nedenler bulunabileceği düşünülüyor.


Gizli Saklı Bir Deneme mi?
Full Movies çalma listesi, şirkete yakın kaynakların söz ettiğine nazaran en az bir aydır etkindi. Warner Bros.’un bu mühlet içerisinde halka açık bir açıklama yapmaması ve kelam konusu listeyi sonrasında gizlemesi, akıllara “Bu, bir test çalışması mıydı?” sorusunu getiriyor. İzleme dataları ve kullanıcı etkileşimini ölçmek için sessiz sedasız bir deneme yapılmış olması mümkün.
Warner Bros. şimdi bu bahiste net bir yol haritası paylaşmadı. Lakin şirketin yine bu çeşit bir fiyatsız gösterim denemesi yapma ihtimali göz arkası edilemez. Kelam konusu listeyi yahut gibisi paylaşımları takibe almak isteyenler, Warner Bros.’un resmi YouTube kanalını tertipli olarak denetim ederek yeni güncellemeleri yakalayabilir.
Sonuç olarak, Warner Bros.’un fiyatsız sinema yayınlama atılımı, sinema stüdyolarının izleyicilere ulaşma konusunda farklı teknikler denediğini ortaya koyuyor. Yayınlanan üretimlerin kimilerinin klasik, kimilerinin da gişede karşılık bulamaması, bu adımın birebir vakitte arşivdeki pahaları öne çıkarmayı yahut başarısız gişelere yeni bir talih tanımayı amaçladığı halinde yorumlanabilir. Şimdilik listelenmiş sinemalara erişim mümkün olmasa da, büyük üretim şirketlerinin dijital platformlarda gerçekleştirdiği bu cins sürpriz denemeler yakın gelecekte de konuşulmaya devam edecek üzere görünüyor.
Kaynak: İndir