Solidion’dan Elektrikli Araçlara 5 Dakikalık Hızlı Şarj

Elektrikli araç kullanıcılarının en büyük sıkıntılarından biri olan menzil telaşı, Amerikan teknoloji firması Solidion’un geliştirdiği yenilikçi teknoloji ile tarihe karışabilir. Lityum bataryaları sadece 5 dakika içinde şarj edebilen bu yeni sistem, her türlü hava şartında çalışabilmesiyle dikkat çekiyor. Süratli ve inançlı şarj sunan bu teknoloji, elektrikli araçların içten yanmalı motorlarla daha eşit kurallarda rekabet etmesine imkan sağlayabilir.


Yeni Kuşak Şarj: Grafen Takviyeli Süratli Isıtma ve Soğutma
Solidion’un geliştirdiği şarj teknolojisi, bataryaların süratli ısınmasını sağlayan ve tıpkı vakitte çok ısınmayı önleyen grafen tabanlı bir ısı yayıcı kullanıyor. Bu ısı yayıcı, bataryaları şarjdan evvel süratle ısıtırken, batarya kullanımda olduğunda ise devreye giren soğutma sistemiyle çok ısınmanın önüne geçiyor. Böylelikle soğuk hava şartlarında yaşanan şarj zorlukları da tesirli bir halde ortadan kaldırılıyor.
Grafen gerecinin üstün termal iletkenliği, bataryanın ülkü sıcaklıkta kalmasını sağlarken, soğutma sistemiyle şarj sırasında inançlı bir ortam oluşturuluyor. Şirket yetkililerine nazaran, bu teknoloji sayesinde elektrikli araçlar her iklimde birebir performansı sergileyebilecek ve kış aylarında bile süratli şarj imkanı sunacak.
İklim Kuralları Artık Pürüz Değil
Elektrikli araçlar, sürdürülebilir ulaşımın geleceği olarak görülse de bilhassa soğuk hava şartları şarj müddetlerinde düşünceler yaratıyor. Solidion’un yeni tahlili, bu sorunu ortadan kaldırmayı amaçlıyor. Yenilikçi grafen tabanlı sistem, bataryayı yalnızca birkaç dakika içinde ülkü sıcaklığa getiriyor ve şarj mühletini 5 dakikaya kadar düşürüyor. Bu özellik, elektrikli araç kullanıcılarının araçlarını tıpkı bir akaryakıt istasyonunda yakıt doldurur üzere süratlice şarj edebilmeleri manasına geliyor.
Solidion’un geliştirdiği bu yeni sistem, otomatik olarak bataryayı hem ısıtıp hem de soğutabiliyor. Örneğin, araç kullanımda olduğunda çok ısınmayı engellemek için devreye giren soğutma sistemi, bataryanın sıhhatini korurken, süratli şarj sırasında ise yüksek performanslı grafen ısı yayıcı bataryayı ülkü sıcaklıkta tutuyor.
Solidion sadece süratli şarj teknolojisi geliştirmekle kalmıyor, birebir vakitte sürdürülebilir kaynaklardan grafit üretimi için de çalışmalara devam ediyor. Şirket, biyokütle ve geri dönüştürülmüş gereçler kullanarak uygun maliyetli bir süreçle anot sınıfı grafit üretmeyi planlıyor. Bu süreç, 2028 yılına kadar beklenen yıllık 1,4 milyon ton grafit açığını kapatmaya yönelik değerli bir adım olabilir.
Solidion’un yeni süratli şarj teknolojisinin 2-3 yıl içinde tam manasıyla ticarileşmesi hedefleniyor. Bu, elektrikli araç sahiplerine çok daha süratli şarj imkanı sunacak ve menzil korkusunu büyük ölçüde azaltacak. Şirketin bu yeni teknolojisi, tüm dünyada elektrikli araç pazarını dönüştürme potansiyeline sahip. Süratli, inançlı ve uygun maliyetli şarj teknolojisi, elektrikli araçları daha cazip hale getirebilir ve bu araçların yaygınlaşmasına katkıda bulunabilir.
Kaynak: İndir